Thursday, January 11, 2024

CHEF CILIK BERAKSI!!

 Assalamualaikum

Kamilah chef pada hari ini. (TH Intelek)

Seronoknya aktiviti anak-anak 5 tahun pada hari ini membuat salad buah. Sudah pastinya pulang ke rumah dengan hati yang senang dan banyak cerita yang dikongsi bersama ibu dan ayah. Hihihi

Aktiviti yang dijalankan ini, termasuk di dalam siliibus sains dan kreativiti 5 tahun. Tujuan aktiviti ini diadakan untuk mengenalkan murid tentang pemakanan yang sihat dan selamat untuk dimakan. Disamping itu, anak-anak boleh belajar cara-cara untuk membuat salad buah dan mengenal jenis-jenis buah dengan lebih dekat. Bolehlah buatkan untuk ibu dan ayah nanti di rumah. Hihihi

Semoga aktiviti yang dijalankan ini dapat memberi manfaat kepada anak-anak. Terima kasih kepada ibu bapa yang sudi menyediakan bahan-bahan untuk aktiviti ini.

Jom kita lihat gambar dan video sepanjang aktiviti ini dijalankan.

Cikgu buat dahulu, nanti awak buat pula ya. (TH Intelek)

Jangan berebut nak cedok buah tu, tak cukup nanti potong lagi. (TH Intelek)

Bergambar dahulu sebelum beraktiviti (TH Cemerlang)



Semua buah perlu ambilnya. (TH Cemerlang)

Selepas ambil buah, masukkan mayonis pula. (TH Cemerlang)

Kawan buat yang lain excited. (TH Inovasi)

Cikgu, saya nak tolong buka pisang ni. (TH Inovasi)

Okay giliran saya pula. (TH Inovasi)

Cikgu letak satu biji anggur sahaja ke? (TH Pintar)

Fokus semua dengar penerangan dari cikgu. (TH Pintar)

Jom kita rasa. (TH Bijaksana)

Sedap ke tak tu? (TH Bijaksana)

Saya nak bagi ibu dan ayah saya rasa. (TH Jaya)

Happy dapat bawa balik salad buah. (TH Jaya)

Tak sabar nak bagi ibu saya rasa air tangan saya. (TH Jaya)









Apalagi...Jom follow, like, comment & share!!

Sekian, terima kasih. 🌹

~Cikgu Azreen~












0 comments:

Post a Comment

 

MyBISTARI GROUP Published @ 2014 by Ipietoon